ÄŤetrtek, 28. november 2019 ob 16:20

Članarina PZS 2020 nekoliko višja, spremembe tudi pri zavarovanju

Planinska članarina za leto 2020 prinaša prilagoditve članskega zavarovanja, katerih posledica so tudi nove, nekoliko višje cene članarine. Ohranja se lani uveden evro, kateri bo namenjen Skladu planinskih koč. Evro, v ceno članarine je že vključen, prispevamo vsi člani, razen predšolskih in osnovnošolskih otrok (P+O članarina). V primeru članstva v več društvih PZS, ni več potrebno poravnati dveh članarin v celoti. Članarino za leto 2020 bo mogoča poravnati že od 15. decembra 2019 dalje.
Objavljamo izvleček navodil za izvajanje Pravilnika o članstvu posameznikov.


Povzetek novosti članarine za leto 2020

V letu 2020 se na področju članarine uvajajo naslednje novosti:
  • Spremembe višine članarin.
  • Prilagoditev članskega zavarovanja (A članarina ima zaradi izrazito slabega škodnega rezultata v preteklih letih zavarovalno vsoto za smrt od leta 2020 10.000 € in 30.000 € za invalidnost. B, S+Š in P+O člani imajo združeno skupno zavarovalno vsoto 6.000 € za reševanje v tujih gorah in zdravstveno asistenco. S tem, so tudi ostale kategorije postale veliko ustreznejše za člane, ki obiskujejo evropska gorstva).
  • Prispevek 1 € za Sklad planinskih koč (razen P+O in IN članarine)
  • V primeru članstva v več društvih PZS, ni več potrebno poravnati dveh članarin v celoti
  • Ukinja se možnost včlanjevanja preko Selectbox darilnih kartic
  • Člansko zavarovanje bo v letu 2020 sklenjeno pri Generali zavarovalnici (ki je prevzela Zavarovalnico Adriatic Slovenica d. d.). Zavarovalne asistenčne storitve v tujini se še naprej izvajajo preko asistenčnega centra na telefonski številki +386 5 66 28 500.

Vrste in višina članarine za leto 2020

Kategorija članstva

Priporočena članarina [€]

A

polnoletna oseba - aktivni obiskovalec domačih in tujih gora z največjim obsegom ugodnosti

60,00

A/d - družinski popust

54,60

B

polnoletna oseba - aktivni obiskovalec domačih in tujih gora z osnovnim obsegom ugodnosti

28,00

B/d - družinski popust

22,60

B1

polnoletna oseba - oseba, starejša od 65 let z osnovnim obsegom ugodnosti

21,00

S+Š

srednješolec ali oseba s statusom študenta, do vključno 26. leta starosti, z osnovnim obsegom ugodnosti,

18,50

S+Š/d - družinski popust

15,00

P+O

predšolski ali osnovnošolski otrok, z osnovnim obsegom ugodnosti

8,00

P+O/d - družinski popust

6,40

IN

oseba s posebnimi potrebami (oseba, ki ji je delno ali v celoti odvzeta poslovna sposobnost oz. je roditeljska pravica podaljšana), z omejenim obsegom ugodnosti; 

8,00

IN/d - družinski popust

6,40


IN članarina je na voljo za društva, ki izvajajo programe za delo z oz. vključujejo v svoje delo osebe s posebnimi potrebami in invalide, ki jim je odvzeta (delno ali v celosti) poslovna sposobnost oz. podaljšana roditeljska pravica. Ta status posamezniki pridobijo z odločbo sodišča. Društva in PZS lahko ob včlanitvi zahtevajo vpogled v odločbo iz katere izhaja odvzeta poslovna sposobnost.

Družinski popust
 se obračuna vsem družinskim članom, kadar članarino plačajo vsi družinski člani sočasno. Za družinske člane se štejejo, poleg staršev, še mladi do vključno 26. leta, ki niso zaposleni ali so brez lastnih dohodkov, ter osebe, ki jim je odvzeta poslovna sposobnost (IN) in so člani družine. Za družino se šteje mati, oče in otrok ali mati samohranilka ali oče samohranilec z vsaj enim otrokom. Člani B1 niso upravičeni do družinskega popusta. Družinskega popusta se ne more koristiti zgolj za dve odrasli osebi, ne glede na njun pravno-socialni status.

B/člani društev v tujini
 je vrsta članarine samo za člane zamejskih planinskih društev in drugih društev s sedežem izven Slovenije, ki plačajo prispevek za PZS v višini 15,85 €, ugodnosti so z nekaterimi izjemami enake kot pri članarini B. Tuji državljani, ki so člani slovenskih planinskih društev, imajo z upoštevanjem splošnih pogojev, na voljo vse vrste članarine, razen B/društva v tujini.
 


Ugodnosti za člane Planinske zveze Slovenije

Prednosti članstva Seznam ugodnosti Dodatne ugodnosti



Vsi člani, ki imajo v informacijskem sistemu Naveza zabeležen tudi elektronski naslov, bodo po elektronski pošti prejeli obvestilo, ko bodo njihovi podatki posredovani zavarovalnici. Tako lahko vsak član preveri, kdaj so bili podatki posredovani zavarovalnici.

  • Članarina v več društvih oz. dvojna članarina
    Po novem je v primeru, ko je posameznik član v dveh ali več društvih, v drugem društvu možno poravnati samo delež društvene članarine oz. članarine v višini, kot jo določi društvo. Član tudi v tem primeru podpiše pristopno izjavo, društvo pa ga vpiše v Navezo (kategorija članstva D). Ta kategorija članarine je možna izključno v primeru predhodnega vpisa članarine za tekoče leto pri matičnem društvu. Izbira te kategorije članstva je možna samo direktno pri drugem društvu, ne pa tudi preko prodajnih mest PZS (spletna stran, pisarna PZS, Petrol). 

    Ta članarina torej ne vključuje deleža za PZS, niti član za drugo društvo ne prejme izkaznice in znamkice. Vse ugodnosti iz članstva PZS uveljavlja s svojo primarno članarino.

  • Članska izkaznica

pzs_clanarina_izkaznica_novaNovi člani bodo izkaznice bodo prejeli naknadno po pošti na stalni naslov, predvidoma v roku 10 delovnih dni po vnosu podatkov v Navezo. Novi član mora s članarino poravnati tudi člansko izkaznico.

Člani, ki izkaznice že imate, jih uporabljate še naprej. V primeru zapolnjene izkaznice, izgube ali spremembe podatkov lahko naročite novo izkaznico pri matičnem planinskem društvu ali preko portala clanarina.pzs.si. Cena nove izkaznice je 2 € (DDV in poštnina vključeni).

Bodite pozorni, da prejetega pisma z izkaznico (pisemska ovojnica z logotipom PZS) ne zavržete skupaj z reklamnim gradivom in ostalo pošto!

  • Pristopna izjava
    Pristopna izjava je prilagojena in vsebuje zahtevane elemente v skladu z zakonodajo in Uredbo o varstvu podatkov, kar daje pravno podlago za vodenje evidence članstva. Dodana je npr. tudi možnost podaje soglasja članov za objavo fotografij na spleti strani in glasilih društva in PZS. Član, ki je bil prej član enega društva in se včlani v drugo društvo, mora v novem društvu ponovno podpisati pristopno izjavo, saj je v novem društvu nov član.

Možnost včlanjevanja preko PZS

Planinska zveza Slovenije lahko na podlagi pooblastila društva posreduje pri včlanitvi in plačilu članarine. Plačilo članarine poteka osebno v pisarni PZS (v času uradnih ur), na dogodkih, kjer je PZS prisotna s stojnico (sejmi, srečanja, prireditve ...), na bencinskih servisih Petrol in na portalu clanarina.pzs.si. Možnost včlanjevanja prek PZS je na voljo samo za tista društva, ki so za to pooblastila PZS.

PZS je zgolj posrednik in ne včlanjuje posameznikov neposredno v PZS. Posameznik, ki se odloči za to možnost, mora OBVEZNO navesti društvo, v katerega se včlanjuje. PZS bo pristopno izjavo in plačano članarino posredovala izbranemu društvu. Višina članarine je enaka priporočenim zneskom, ki jih je določil UO PZS. Pri včlanjevanju se članu dodatno zaračunajo tudi administrativni stroški in stroški pošiljanja v vrednosti 2 € na člana (cena z DDV-jem). Pri vplačilu družinske članarine, se znesek obračuna samo enkrat

  • Včlanjevanje preko bencinskih servisov Petrol
    Posameznik, ki na bencinskih servisih Petrol poravna članarino (obračunata se dodatna 2 €), prejme na podaljšku računa potrdilo, na katerega vnese svoje podatke (slika spodaj). Z izpolnjenim potrdilom lahko 14 dni uveljavlja članski popust pri nočitvah v planinskih kočah v Sloveniji, v tem času pa bo na navedeni naslov dobil člansko izkaznico skupaj z znamko, ki potrjuje plačilo članarine.

clanarina_pzs_izpisek_petrol
Aktivacija članarine Petrol

Na spletnem portalu clanarina.pzs.si izberite gumb s simbolom »Petrol«. V prvem koraku vnesite »kodo za registracijo«, katero prepišete s podaljška računa. V naslednjih korakih izberete še planinsko društvo ali klub, v katerega se želite včlaniti, ter osebne podatke.

S končanjem registracije sprožite postopek včlanitve ter naročilo članske izkaznice in pričetek veljavnosti članskega zavarovanja.

POMEMBNO: Zavarovanje, ki je vključeno v članarino, se aktivira z vpisom podatkov člana v obrazec na spletni strani www.clanarina.pzs.si, kamor se vpiše tudi koda iz potrdila. Naslednji dan po vpisu na spletni obrazec je zavarovanje veljavno. Član pa v roku 10 delovnih dni po prijavi na navedeni naslov prejme člansko izkaznico z znamkico za tekoče leto. Z njo lahko nato koristi vse članske ugodnosti v Sloveniji in tujini. Ob spletni prijavi član izbere tudi planinsko društvo, v katerega se včlanjuje.


Zavarovanje članov PZS za leto 2020

Zavarovanja, ki izhajajo iz članstva v PZS, skupaj z zavarovalnimi vsotami, so natančneje predstavljena na spletni strani zavarovanja.pzs.si.

  • Veljavnost zavarovalnega kritja
    Zavarovalno kritje za posameznega člana začne veljati ob 24. uri istega dne, ko je o plačilu članarine obveščena zavarovalnica (registracija preko spleta ali vnos v informacijski sistem Naveza). Storitev 24-urne asistence za organizacijo reševanja v tujini ter zdravstvene asistence za tujino se aktivira ob 24. uri istega dne, ko so bili podatki o članu posredovani zavarovalnici do 11.00, v nasprotnem se asistenca aktivira najkasneje ob 24.uri naslednjega dne. 

  • Aktivacija zavarovanja in preverjanje s strani članov
    Vsak član PZS, ki plača članarino, lahko na spletni strani PZS preveri ali že ima urejeno članstvo, s tem pa tudi zavarovanje. Če je plačal članarino za tekoče leto, ne bo pa zaveden v informacijskem sistemu Naveza, lahko sam na portalu clanarina.pzs.si aktivira zavarovanje s kodo napisano na članski znamkici.

  • Možnosti dodatnih zavarovanj za člane PZS
    Zavarovalnica Generali, d.d., ponuja članom PZS ugodnejše posebne pakete turističnega zavarovanja z asistenco za tujino in razširitev nezgodnega zavarovanja na vse prostočasne aktivnosti. Dodatna zavarovanja se sklepajo individualno preko spletnega portala clanarina.pzs.si ali na sedežu Planinske zveze Slovenije.

    Več informacij o dodatnih zavarovanjih za člane PZS najdete na spletni strani zavarovanja.pzs.si.

  • Postopek uveljavljanja zavarovanja
    Zavarovanje za stroške reševanja in stroške zdravljenja se izvaja po Splošnih pogojih za zdravstveno zavarovanje oseb v tujini z asistenco, in sicer na način, da se Splošni pogoji razširijo in vključujejo tudi stroške reševanja, ki so dejansko osnova in sprožilec upravičenosti do preostalih zavarovalnih kritij znotraj navedenih pogojev zavarovanja in do posebej dogovorjenih višin zavarovalnih vsot za člane PZS. Vsak član PZS ob plačilu članarine dobi tudi kartonček, na katerem so navedene zavarovalne vsote in navodila, kako aktivirati asistenco v primeru reševanja v tujih gorah. Članom svetujemo, da imajo kartonček vedno pri sebi.



Aktiviranje asistence v primeru reševanja in zdravljenja v tujih gorah

Zavarovanje za stroške reševanja in stroške zdravljenja se izvaja po Splošnih pogojih za zdravstveno zavarovanje oseb v tujini z asistenco (01-ZZTA-01/16), in sicer na način, da se Splošni pogoji razširijo in vključujejo tudi stroške reševanja, ki so dejansko osnova in sprožilec upravičenosti do preostalih zavarovalnih kritij znotraj navedenih pogojev zavarovanja in do posebej dogovorjenih višin zavarovalnih vsot za člane PZS. Vsak član PZS ob plačilu članarine dobi tudi kartonček, na katerem so navedene zavarovalne vsote in navodila, kako aktivirati asistenco v primeru reševanja v tujih gorah. Članom svetujemo, da imajo kartonček vedno pri sebi.
  1. Takoj pokličite oz. obvestite gorsko reševalno službo ali drugo reševalno službo, zadolženo za izvajanje reševanja v posamezni državi.
  2. Pokličite asistenčni center GENERALI : +386 5 66 28 500 in navedite naslednje podatke:
    • ime in priimek osebe, ki potrebuje pomoč,
    • začasni naslov,
    • številko članske izkaznice PZS,
    • točno lokacijo,
    • kontaktni telefon osebe, ki potrebuje pomoč, ali osebe, ki je skupaj s poškodovanim/obolelim zavarovancem,
    • kontaktni telefon in naziv reševalne službe, ki ste jo prvotno poklicali na pomoč za reševanje, tako da bo lahko asistenčni center GENERALI stopil z njimi v stik za nadaljnje izvajanje asistenčne storitve.
  3. Če bo po izvedenem reševanju potrebno zdravljenje, bo asistenčni center GENERALI prek partnerja ali druge pristojne reševalne službe v državi, kjer je ta oseba, organiziral prevoz do najbližje bolnišnice, ki je sposobna nuditi ustrezno pomoč, kjer se krijejo stroške bolnišnice in po potrebi organizira in krije stroške vrnitve v domovino, seveda do zavarovalne vsote.
  4. Če zaradi okoliščin dogodka asistenčnega centra GENERALI  ni bilo mogoče obvestiti že na začetku postopka izvajanja reševanja in urgentnega prevoza do bolnišnice, se to izvede naknadno, in sicer takoj, ko je to mogoče, ter se poda vse potrebne podatke, vključno s podatki o bolnišnici, kamor je bil poškodovani/oboleli prepeljan, kdo je izvršil prevoz ...
  5. Če znesek prekorači zavarovalno vsoto, zavarovanec sam krije razliko oziroma lahko asistenčni center GENERALI pri tem tudi pomaga, tako da njegovi bližnji v domovini nakažejo potrebni znesek na transakcijski račun asistenčni center GENERALI, ki bo po prejemu potrebnega zneska tudi potrdil oziroma dal garancijo izvajalcu za neposredno plačilo celotnega zneska storitve.
  6. Tudi v primeru poškodbe, ko ste ocenili, da boste lahko sami prišli do zdravniške pomoči, pokličite asistenčni center GENERALI , da vam potrdijo kritje morebitnih stroškov.


29.03.2024