Na letnem sestanku komisije za koče in poti CAA 5. junija 2012 v Bernu v Švici smo obravnavali predvsem naslednje teme:
• poročilo o izvajanju projekta »Energetska učinkovitost pri gradnji planinskih koč« • harmonizacija sistema rezervacij na planinskih kočah (rezervacija, predplačilo, storno) • oskrba koč, predvsem z ozirom na osebje • poenotenje uvedbe črtnih kod na planinskih izkaznicah.
Cilj projekta o energetski učinkovitosti pri gradnji planinskih koč je analizirati novo zgrajene koče iz vidika sistema gradnje, tehnike in obratovanja koče ter na osnovi podatkov iz obsežne analize izdelati uporabno orodje, ki bo služilo načrtovalcem bodočih rekonstrukcij ali novogradenj. Na podlagi orodja za izračunavanje bodo v poletju letošnjega leta analizirali eno od štirih predlaganih testnih koč, na osnovi pridobljenih podatkov prilagodili matriko za zajemanje podatkov (vprašalnik s 17 stranmi podatkov o koči) in na tej osnovi testirali še nadaljnje tri koče. Projekt naj bi bil končan do poletja 2013.
Domala vse koče v Alpah se srečujejo z enakimi problemi pri rezervacijah prenočišč (nenadne odpovedi, spremenjeno število članov skupin, skupine istočasno rezervirajo v več kočah itd.) in je zato koordiniran pristop k reševanju te problematike smiseln. Sedaj še v nobeni izmed članic CAA nimajo uvedenega sistema predplačil za rezervacije, vsi pa razmišljajo, da bi ga uvedli in nekatere zveze imajo že konkretne predloge. Sklep komisije je bil, da lahko vse članice uvedejo predplačila za rezervacije in regulirajo pogoje v primeru odpovedi. O tem pa naj informirajo ostale članice CAA in tudi javnost.
Glede na zelo različne pogoje, ki so odvisni predvsem od lege in dostopnosti koč (cesta, žičnica, pešpot) so različni tudi načini oskrbe teh koč. Poleg živil in pijače ter različnega drugega materiala morajo na kočo dospeti tudi oskrbnik in drugo osebje in se iz nje na koncu sezone tudi vrniti. Iz informacij posameznih planinskih zvez je razvidno, da si pri oskrbi koč pomagajo na najrazličnejše načine: po cesti, s tovorno žičnico ali helikopterjem. V nekaterih državah vse bolj zaostrujejo pogoje za prelete helikopterjev in že razmišljajo o gradnji žičnic, katerih gradnja pa je tudi znaten poseg v okolje. Nekatere tovorne žičnice v Avstriji in Nemčiji razpolagajo z dovoljenjem za omejeno uporabo žičnice tudi za prevoz oseb. V zadnjem času razpravljajo tudi o uporabi konj za oskrbo, vendar smatrajo, da se to ne izplača.
V nekaterih članicah CAA (DAV, OeAV, FFCAM) so pričeli uporabljati na planinskih izkaznicah črtne kode, ki v povezavi s čitalci teh kod na planinskih kočah in drugo opremo pomenijo velik korak k enostavnemu obračunu stroškov prenočevanja na kočah ter obenem zagotovijo natančno statistiko o številu prenočevanj, strukturi gostov, itd. Seveda pa bo tak sistem najbolj učinkovit, če bo enakega uvedlo čim več držav (tudi zaradi sporazuma o reciprociteti). Zato smo v tej točki obravnavali različne sisteme in skušali najti skupni imenovalec za vse članice CAA. Komisija podpira prizadevanja za poenotenje črtnih kod v vseh članicah in zato predlaga predsedstvu CAA oziroma skupščini ustanovitev delovne skupine, ki bi pripravila strokoven predlog, sprejemljiv za vse članice CAA. Drago Dretnik |